De eerste dagen: Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Spanjer - WaarBenJij.nu De eerste dagen: Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Laura Spanjer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen: Vancouver

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

25 Juli 2014 | Canada, Vancouver

Na een vlucht van ongeveer 10 uur landen we maandag 21 juli rond 17.00 op Vancouver airport. In de hal achterom kijkend, rijzen ze meteen te voorschijn: bergen.
Vanaf het vliegveld nemen we de skytrain (metro) richting het airbnb waar we de eerste twee nachten verblijven. We stappen uit bij Main Street, volgens de lonely planet een leuke buitenwijk, lopen een klein stukje en vinden al gauw het airbnb in ee 46th avenue. De deur staat open, maar omdat er niet gereageerd wordt op het bellen wachten we even. Een paar minuten later komt de zoon van de eigenaar thuis, verwelkomt ons en wijst ons een prima kamer. Op een zelfgemaakte kaart laat hij ons wat praktische informatie zien over de buurt en hoe we hier en daar het beste kunnen geraken. Inmiddels 24 uur wakker, gaan we met ons nog geldige vervoersbewijs naar de Safeway supermarkt en kopen daar wat eten. We hebben vervolgens een klein avondmaal (of voor ons nog een vroeg ontbijt) aan de rand van het Elisabeth park en gaan vervolgens terug naar het airbnb en vallen in slaap.

De volgende ochtend om vijf uur wakker. Toch maar even blijven liggen, om op die manier zo spoedig mogelijk in een juist ritme te komen. Om zeven uur toch echt eruit, koffie, douchen en daarna, Vancouver in! Het weer is wat bewolkt maar ook hier en daar zonnig. We kopen een dagkaart voor het openbaar vervoer voor 9,75 dollar waarmee we o.a. gebruik kunnen maken van iedere 'seabus' en 'skytran'. Wat ons opvalt is dat bij het wachten op de bus iedereen naast elkaar op de stoeprand in de rij gaat staan en in die volgorde ook de bus ingaat.
We gaan allereerst wat outdoor winkels af - we moeten nog een tent, slaapmatrasjes ea campingspullen kopen - en vinden wat we nodig hebben. In de 'Three Vets' krijgen we ook nog wat advies mbt beren. We zullen ze ongetwijfeld gaan zien maar indien we geen afgelegen wandelroutes kiezen is er niets aan de hand. Tijdens het hiken dienen we afentoe wat hardop te praten en in de handen te klappen. Dan weten ze dat er mensen in de buurt zijn, schrikken ze niet en zullen ze ook niet in de buurt komen.
De rest van de dag lopen we veel door de stad, hebben lunch in de haven met uitzicht op de bergen, bezoeken Granville Island - grotendeels gelegen onder een enorme brug - met de Island Granville Public Market, drinken koffie en varen tot slot een paar haltes over het water met de Aquabus. We wandelen wat door Yaletown en 's avonds eten we bij Fatburger: de hamburger was lekkerder dan de naam doet vermoeden. 's Avonds vallen we wederom erg moe in slaap.
De volgende dag verhuizen we van het airbnb naar het Seymour Cambie Hostel. Onze kamer is klein, met een stapelbed, maar prima. Het is een regenachtige dag en we besluiten naar het museum of antropology te gaan, met veel bijzondere voorwerpen van de eerste bewoners van Canada. Omdat het met name mondelinge geschiedenis was, mist het 'wat en waarom' veelal maar het museum is zeker de moeite waard.
Na het museumbezoek gaan we terug richting Downtown waar ons hostel zich bevindt, en eten we onderweg taco's terwijl we honkbal kijken. Daarna lopen we terug naar het hostel, drinken daar ons eerste Canadese biertje en gaan naar bed. Morgen weer een dag.

Die dag beginnen we met een goed ontbijt in een cafeetje dichtbij het hostel. Daarna kopen we onze laatste campingspullen, waaronder de tent, en aan het eind van de middag begeven we ons richting Stanley Park. Daar lopen we de Seawalk, zo'n 10 km, ontzettend mooi, zien Beaverlake en een 'whitehead Eagle', volgens een voorbijganger een zeldzame verschijning hier. Rond half negen zijn we weer terug in het hostel, maken daar een salade en liggen een paar uur later weer moe en voldaan op bed. Morgenochtend starten we onze roadtrip!

• 25 Juli 2014 - 19:31

Maurits Spanjer:

Bijzonder lieve Laura, dat je daar nu zit! Hele fijne tijd gewenst en ik volg al je blogs! Groeten aan Max!

Maurits

• 26 Juli 2014 - 21:25

Nedzjla:

Hai Laura, wat leuk om vanuit het zonnige la douce France jouw eerste verhaal te kunnen lezen. Succes met de beren! :-)

• 31 Juli 2014 - 11:55

Saskia Van Zijl:

Lieve Lau,

Wat fantastisch om te lezen en geweldig om te zien dat jullie al volop aan het genieten zijn! Ik wens jullie heel erg veel plezier en blijf vooral blogs schrijven, heel erg leuk om zo 'mee te kunnen reizen'! :)

Veel liefs,
    Sas